میعادتایم

آشنایی با انواع مدل های ساعت دیواری، ساعت ایستاده و سایر لوازم دکوری

میعادتایم

آشنایی با انواع مدل های ساعت دیواری، ساعت ایستاده و سایر لوازم دکوری

نکات مهم قبل از خرید ساعت دیواری

ساعت  دیواری  به عنوان وسیله ای کاربردی و  دکوری در محیط منزل و یا محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد که در طرح های متفاوتی  به بازار عرضه شده اند که در ادامه این پست به نکات مهمی برای بررسی مشخصات و قیمت ساعت دیواری و خرید آن می‌پردازیم.

ساعت های دیواری بطور کلی به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم می شوند که پیشنهاد می‌کنیم قبل از بررسی مشخصات، قیمت و خرید آن ها اطلاعات کاملی درمورد تفاوت های آنها کسب کنید تا با آگاهی کامل و دقت نظر بالا خرید خود را انجام دهید.

بودجه خرید ساعت دیواری

یکی از مواردی که باید قبل از خرید ساعت دیواری، ساعت کنارسالنی و یا حتی لوازم دکوری انجام دهید، تعیین مقدار هزینه ای است که برای تهیه کالای دکوری مورد نظر خود باید پرداخت کنید، انجام این کار فرایند خرید شما را بسیار راحت تر می کند. پس پیشنهاد می‌کنیم بودجه خود را قبل از خرید معین کنید تا در هنگام خرید، دچار سردگمی نشوید و خرید خود را درمدت زمانی کم و بصورت هدفمند انجام دهید، چرا که تنوع کالایی این محصول زیاد است.

شناسنامه و کاتالوگ ساعت

برخی  از تولید کنندگان ساعت برای محصولات خود شناسنامه و یا کاتالوگ طراحی می‌کنند و اطلاعات مفیدی مانند سال ساخت، تعداد قطعات استفاده شده، کیفیت قطعات، شماره کالیبر، شماره مرجع و غیره را در اختیار شما می گذارند که تصمیم گیری را برای شما بسیار ساده‌تر می‌کند. این شناسنامه و یا کاتالوگ را درصورت نیاز می‌توانید از فروشگاه مورد نظر درخواست کنید.

اندازه ساعت

ساعت‌های دیواری براساس طراحی  و بویژه  اندازه ای که دارند، برای قسمت‌ خاصی از محیط خانه و یا محل کار مورد استفاده قرار می گیرند و ما در فروشگاه میعادتایم بصورت کاملا تخصصی در این زمینه شما را راهنمایی می‌کنیم برای دریافت خدمات مشاوره ای ما از طریق شماره تماس‌های ذکر شده در صفحه تماس با ما سایت اقدام نمایید.

سبک ساعت

عامل مهم دیگر در خرید انواع ساعت دیواری، تناسب و همخوانی آن با سایر وسایل دکوری فضای داخلی است. به عنوان مثال یک ساعت دیواری کلاسیک برای خانه ای که دکور مدرن و امروزی دارد خیلی جالب به نظر نمی‌رسد. و حتی فضایی که ساعت دیواری باید نصب شود هم بسیار مهم است.

جنس ساعت

ساعت‌های دیواری از مواد اولیه متفاوتی ازجمله فلز، چوب ، پلاستیک، شیشه اکریلیک، مرمر و غیره تولید می‌شوند. و انتخاب جنس آن کاملا سلیقه ای و البته لازم به ذکر است که در برخی موارد کمی تخصصی نیز است بدلیل اینکه ساعت دیواری شما باید با سایر وسایل منزل و یا محیط کار شما هارمونی داشته باشد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. محبوب‌ترین نوع ساعت‌های دیواری به دلیل مقاومت بالایی که دارند از جنس چوب هستند و در برابر فشار و یا سقوط از بقیه موارد مقاومت بالاتری دارند.

رنگ ساعت

رنگ در انتخاب ساعت اهمیت بالایی دارد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که رنگ ساعت با رنگ وسایل دیگر خانه مانند مبلمان و غیره تا حدودی متفاوت باشد. این ویژگی به تنهایی می‌تواند فضای داخلی بدون روح منزل را به طرز شگفت انگیزی تغییر دهد و جلوه زیبایی به آن بدهد. به عنوان مثال برای دیوارهایی با رنگ روشن از ساعت‌هایی که رنگ تیره تر و برای دیوارهایی با رنگ تیره از ساعت هایی با رنگ روشن استفاده نمایید. اما درصورتی که اسباب و وسایل منزل و محیط کار شما تنوع رنگی بالایی دارد پیشنهاد می‌کنیم رنگ ساعت دیواری خود را ساده و خنثی انتخاب نمایید.

ساعت دیواری کلاسیک و سلطنتی

سبک کلاسیک زیبایی خاص خودش را دارد. افرادی که در دکور فضای داخلی منزل خود از ساعت های کلاسیک استفاده می‌کنند اصالت دکوراسیون خود را بیشتر کرده و با نصب آن در کنار سایر وسایل دکوری مانند تلفن کلاسیک و یا انواع مدل های تابلو کلاسیک جلوه قشنگ تری به آن می دهند. ساعت‌های پاندول دار نیز جزو همین ساعت‌ها بحساب می آیند و برای سبک کلاسیک فضای داخلی منزل گزینه های مناسبی هستند. اگر تمایل دارید ازی انواع ساده‌تر ساعت‌ها برای دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید از ساعت‌های گرد استفاده کنید. ساعت‌های دیواری کلاسیک بخاطر داشتن طرح و تزئینات خاص بروی قاب و فریم خود، محیط منزل و یا محل کار را با جذابیت بیشتری همراه می‌سازند و اعداد رومی و عقربه‌های برجسته نیز با سبک کلاسیک همخوانی بیشتری دارند.

ساعت دیواری فانتزی و مدرن

اگر فضای داخلی منزل شما دکوری مدرن و امروزی دارد پیشنهاد می‌کنیم از ساعت های دیواری مدرن برای همخوانی بیشتر با فضای منزل خود استفاده کنید که تنوع بسیار بالایی نیز دارند. این مدل ساعت‌ها جلوه جذاب و متفاوتی را به دیوار شما می دهند و بخاطر سبک طراحی که دارند، چشم بینندگان را به خود جلب می کنند.

با مطالعه این پست شما آگاهی لازم را برای خرید انواع ساعت دیواری پیدا می کنید و در زمانی کم تر خرید خود را بصورت کاملا هدفمند انجام می دهید.

راهنمای جامع انتخاب ساعت رومیزی

ساعت رومیزی برای ایجاد هارمونی با دیگر وسایل خانه بسیار کاربردی  است و اهمیت بالایی نیز دارد و سیر تکامل آنها امروزه به سمت ساعت هایی با نشانگر اعداد لاتین و یونایی با طراحی های خاص و متفاوت سوق داده شده است. تنظیم آلارم اینگونه ساعت ها  این امکان را فراهم می کند که در ساعت دلخواه بیدار شده و یا برای اطلاع از ساعت مشخص و برنامه ریزی شده، آنان را مطلع گرداند اما با گسترده تر شدن امکانات هوشمند از قبیل گوشی ها و ساعت های مچی هوشمند این امکان ساعت های رومیزی خیلی متناسب با نیاز روز افراد نمی باشد، از همین رو جنبه دکوری و تزئینی ساعت های رومیزی نیز اهمیت بسیار زیادی در بین مردم پیدا کرده است. به همین دلیل شرکت های تولید کننده، برای جلب رضایت خاطر مشتریان خود به تولید انواع ساعت رومیزی در طرح های مختلف پرداخته اند از جمله ساعت های رومیزی چوبی، فانتزی، دیجیتالی که براساس طراحی می توانند از جنس چوب و یا فلزی باشند و با توجه به تنوع در طراحی مدل های مختلف، انتخاب این مدل ساعت ها را که  براساس نوع دکوراسیون محیط و برای هارمونی هرچه بیشتر با آن می باشد را راحت تر می کند. همچنین می توانید این ساعت ها را در کنار سایر وسایل دکوری مانند رادیو کلاسیک و شارژی  قرار داده و زیبایی دکور خود را دوچندان کنید.

ساعت های رومیزی به دسته کلی ساعت رومیزی کلاسیک و مدرن تقسیم می شوند که در ادامه به جزئیات بیشتری درمورد هریک از آنها می پردازیم.

ساعت رومیزی کلاسیک

از مشخصات اصلی این سبک از ساعت های رومیزی همانند ساعت دیواری می توان به اعداد یونانی(رومی)، بدنه چوبی با طراحی های منحصربفرد و ابعاد به نسبت بزرگ تر آن ها اشاره کرد. خلاقیت در طراحی ساعت رومیزی کلاسیک جزو مهم ترین اولویت های تولید کنندگان می باشد به شکلی که امروزه مدل های مختلفی از این نوع ساعت ها در طرح های مختلف برای پاسخ گویی به تمام سلایق در بازار وجود دارد و انتخاب را برای افراد بسیار راحت می کند. برند هایی مانند لوتوس و کامار در تولید انواع مدل های ساعت رومیزی کلاسیک زنگ دار بسیار موفق عمل کرده اند و این موضوع بیانگر اهمیت این برندها به خواست و رضایت مشتریان می باشد که با تلاش خود و با بهره گیری از تجهیزات حرفه ای بخصوص در حرفه نجاری برای کارهای چوبی می باشد.

ساعت رومیزی مدرن

از مشخصات اصلی این سبک از ساعت های رومیزی همانند ساعت دیواری مدرن می توان به اعداد لاتین با حالت های مختلف، بدنه فلزی در رنگ های متنوع و جذاب و طراحی جذاب و امروزی آن ها اشاره کرد. این مدل های ساعت ها معمولا نسبت به ساعت های رومیزی کلاسیک از ابعاد کوچکتری برخوردار می باشند و جنبه دکوری آن ها بیش از پیش برای تولید کنندگان اهیت پیدا کرده است به همین جهت امروزه  ساعت های رومیزی مدرن، فانتزی و دیجیتالی در طرح ها و ابعاد مختلف و متناسب با تمام سلایق در بازار موجود می باشد. که در اینجا نیز برندهایی نظیر کامار و لوتوس به نسبت سایر شرکت ها پیشرو بوده اند.